Reizen en Werken - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu Reizen en Werken - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu

Reizen en Werken

Door: Malou en Raymond

Blijf op de hoogte en volg Malou en Raymond

28 Mei 2012 | Australië, Emu Park

Het is alweer een tijdje geleden dat we een verslag geschreven hebben. Maar er komt in een korte tijd nog een part II van Nieuw Zeeland, waar we met onze gastschrijver een geweldige tijd en mooie dingen gezien hebben. Na Nieuw Zeeland op 4 mei vlogen we terug naar Australië: Brisbane.

In Brisbane hadden we voor een week een hostel geboekt om vanaf hier op zoek te kunnen gaan naar werk. Voordat we hier heen vlogen was er ook weer een bekende van thuis die we zouden ontmoeten. Ben de Vos is zelf ook door Australië aan het reizen en vonden het hartstikke leuk om even met elkaar op te schieten totdat we werk hadden. We landen in de avonduren op Brisbane waar Ben ons kwam ophalen en afzette bij het hostel. Eenmaal bij het hostel aangekomen zagen we snel waar we ongeveer in Brisbane zaten omdat we voor Nieuw Zeeland ook al een paar dagen geweest waren.

De volgende dagen waren we veel in de bibliotheek van Brisbane te vinden, omdat je daar gratis internetverbinding had en dus een lange tijd op zoek kon gaan naar werk. Wij zochten naar werk tussen Brisbane en Cairns omdat dat de route is die we gaan rondtrekken. Vertelt werd dat er veel fruitpluk werk tussen de steden(Brisbane -> Cairns 1600 km) aanwezig is en daarmee op korte termijn veel geld verdient kon worden. Na ochtend bellen en zoeken hoopte je op reactie maar ging je verder relaxen bij het hostel of een rondje lopen in de stad.

Bij het hostel hadden we al snel aanspraak van 2 Franse lui. Val en Laura waren zoals vele hier ook aan het rondtrekken en waren al wat langer in Brisbane en vertelde het prima naar hun zin te hebben hier. Ook wisten ze wel wat leuke cafés/bar waar we Savonds iets konden gaan drinken. Vaak als je even iets gaat drinken kan het nog wel is gezelliger worden dan gedacht en wordt het al heel snel nacht.

Na een gezellige stapavond hebben we de volgende dag de bibliotheek maar is overgeslagen en keken we naar de opties die we nog hadden naast het werk. Voordat we naar NZ gingen hadden we al 3 tripjes geboekt die tussen Brisbane en Cairns in lagen en konden doen op elk moment van het jaar. Ben wilde ons wel vergezellen in 2 van de tripjes en vervolgens ging hij aan het werk iets voor Cairns. Voor ons ideaal omdat werken nou niet het gene is waar je echt zin in hebt...

Maar omdat we na de stapavond nog hele leuke dingen met de val en Laura gedaan hebben. Vroegen hun of ze met ons mee mochten! Geen punt en plotst waren we op reis met ze 5e. 1 nadeel was dat de Val en Laura niet meer konden deelname aan de trip in Noosa omdat deze vol geboekt zat. Wel de trip na Noosa; Fraser Island zouden ze meebeleven.

Onze reis werd dus door gezet naar Noosa ongeveer 2 uur (op de kaart omhoog rijden langs de oostkust) rijden van Brisbane. Hier gingen we een campbush van 4 dagen en 3 nachten doen. Het was een kayaktour trip waarbij je de kamp in de middle of no where was en sliep op matjes en een soort van hangmatten. Je zat in een groep van ongeveer 15 mensen waarmee je elke dag een kayaktour maakte en dingen ging doen. Zo ging je op de eerste dag 7 km de noosa river af waarna je daar vanuit een Boom van 6m hoog afsprong en afgeslingerd kon worden. Vervelende was dat je vervolgens ook weer 7 km terug kon peddelen. Met alle verschillende nationaliteiten zat je Savonds rond het kampvuur verhalen te vertellen over het reizen en werd er veel Goon genuttigd. Goon is het drankje van de backpackers. Het is 4L wijn in een box voor 10 dollar. Wijn is gemixed met egg and milk om de smaak te verbeteren, wat bij geen enkele goon gelukt is. Het wordt gekocht omdat alcohol kopen duur is in Australië. Laatste dag kayaken was op het gemakje in totaal 6km genieten van het prachtige weer die we vanaf het moment toen we In Brisbane aankomen al kregen.

Volgende dag vroeg opgestaan om onze Franse vrienden weer op te halen en door naar onze volgende trip te gaan FRASER ISLAND, het grootste zandeiland van de wereld. Fraser island bezocht je met een 4x4 wagen waarin 7 mensen konden. De tour werd met 4 wagens gereden inclusief de tourgids. Onze reismaatjes en 2 Engelse die we ontmoet hadden in het hostel zaten bij ons in de auto. De tour duurde 3 dagen 2 machten waarin we de eerste nacht weer in het bos sliepen en de 2e vanwege werkzaamheden aan de campingspullen in een resort op het eiland. Fraser is het mooiste eiland wat wij gezien hebben. Het water is helder witte stranden. Dieren zoals dolfijnen walvissen en schildpadden gespot. Dit was een trip waar je elk moment aan het genieten was van de fantastische uitzichten. De groep waar we mee de tour maakte was heel gezellige en ook de gids was een hele aardige man.

Maar na Fraser Island zouden we gaan werken. Dit had Lou op internet gevonden en belde tussen de trips door met de werkgever. Het was ongeveer 6 uur rijden boven Fraser Island en het werk was op een eiland genaamd Great Keppel Island. Dat is ook waar we nu verblijven ( vandaag alweer 12 dagen). Het werk houd alleen in 4 uur per dag 6 dagen in de week in ruil voor accommodatie en eten. Maar eigenlijk moeten we gaan verdienen. Dit kan als we meer dan 4 uur per dag werken maar op het moment is het op het eiland heel stil en zijn er nog andere backpackers die aan het werk zijn, waardoor er weinig werk is. Ons idee was om hier tot begin Juli te blijven om daarna via Cairns naar Bali te gaan. Maar eergisteren kregen we een telefoontje van de Australian Backpackers dat ze een full time baan voor 30 dagen aan konden bieden voor Ray. Het punt was alleen wel dat dit in Sydney was. Dat is ongeveer 1500 km vanaf waar we nu zitten, maar wel meer kans om geld te gaan verdienen. Dus alle plannen werden om zeep geholpen en 29 mei gaan we het eiland af en vliegen we naar Sydney. In Sydney moet Ray 30 mei beginnen en start als verhuizer in een hotel in het centrum van Sydney. Er staat ons weer een nieuw avontuur op de loer.

• 28 Mei 2012 - 16:08

Anja H:

Wij zijn hier helemaal niet jaloers op jullie hoor, we genieten gewoon lekker mee.

• 29 Mei 2012 - 17:51

Jenny:

Hoi Malou & Ray,

leuk weer wat van jullie te horen,
    mooi verslag met een hoop activieteiten, Ray succes met je baan.
    lieve groetjes Jenny

• 30 Mei 2012 - 13:18

Claudia:

Wat zien jullie veel, het ziet er allemaal prachtig uit. De groetjes van Ruud, Claudia, Rolf en Nicole

• 31 Mei 2012 - 18:15

Opa Oma Veringmeier:

lieve ray en malou
    aan het eind van het verhaal ray dat je gaat werken heel veel succes er mee met geld kan je dan weer verder genieten en misschie vindt malou daar ook nog wat. blijf van deze vrijheid genieten zolang het nog kan.veel xxxx van ons. zo lezen we telkens een stuk van de belevenissen.

• 04 Juni 2012 - 11:46

Mandy:

wat leuk om weer te lezen wat jullie weer allemaal hebben mee gemaakt, en nog steeds mooi weer zo aan de foto's te zien, geniet er maar lekker van. succes met werken.
    hier gaat alles ook zijn gangetje nog 3 weekjes en dan is m'n uitgerekende datum dus wordt nu wel zwaarder maar moet nog effe volhouden en dat gaat wel lukken.
    veel plezier nog.
    xxxx mandy en dennis en de rest van de familie

• 08 Juni 2012 - 18:44

Mie:

Lekker lang verslag liefs mie xx