Melbourne 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu Melbourne 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu

Melbourne 2

Blijf op de hoogte en volg Malou en Raymond

13 Oktober 2012 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Wij maken even een hele grote sprong in de tijd, want ons laatste verslag was op 21 augustus en we zijn nu alweer anderhalve maand verder. Ondertussen zoveel mogelijk geprobeerd te sparen en daarom eigenlijk vrij weinig 'bijzonders' gezien en beleefd. Eigenlijk hebben we voor deze periode weer de vaste dingetjes, vroeg opstaan werken en weekend vieren. Maar de gedachte dat je dit allemaal in Melbourne doet blijft toch wel bijzonder. We zitten nog eventjes 2 weken in ons appartement in Melbourne en vliegen dan weg uit Melbourne! Lou werkt nu alweer een aantal weken 42 uur per week vast in een café die naast het RMIT zit (Universiteit van Melbourne). Een heel druk café die alleen open is van Ma.-Vr. en werkt elke dag van 8:00 uur tot 16:30 uur.
Ray is de laatste 2 weken 'werkloos'. Ray werkt voor een uitzendbureau maar het bedrijf waar die de afgelopen tijd voor gewerkt heeft die hebben geen mensen nodig voor de komende 2 weken en dus is het hopen dat hij nog snel even wat vind! Ook het voetbalseizoen is afgelopen waar Ray aan meedeed. Een van ze laatste wedstrijden werd afgelast op een voor ons ondenkbare situatie. Ray stond zondagochtend op het punt om te vertrekken en kreeg een belletje van een medespeler die al bij het veld was. Hij kwam met de mededeling dat er bij beide goals geen latten meer aanwezig waren en er dus geen wedstrijd kon plaatsvinden. Dit was omdat footy(rare rugby) en het cricket seizoen voor amateurs op het punt staan om te beginnen en de voetbal goals omgetoverd worden door footy goals. Het voetbalseizoen telt ook maar 6 maanden en je ziet weinig Australiers die voetbal spelen. Meeste teams bestaan uit immigranten. Wel leuk want Ray heeft tegen een land uit East-timor, Chili en Peru gespeeld. Zijn toch normaal niet de landen waar je even een wedstrijd tegen speelt.

Over 2 weken zijn we dan eindelijk klaar om te gaan vertrekken vanuit Melbourne. Ongeveer 2 weken terug zijn ben en Jeroen een weekend bij ons langs geweest voordat ze weer verder gingen reizen richting Darwin. Was heel gezellig om weer even wat Vlaardings gezelschap te hebben! Er waren zelfs stroopwafels aanwezig. Na het weekend moesten wij gewoon weer aan het werk en vertrokken Ben en Jeroen richting Darwin. Om vanaf daar naar Bali en Thailand te gaan. Omdat wij nog geen plan hadden voor onze reis door de outback konden wij ben zn auto lenen om daarmee van Darwin naar Melbourne te rijden! Kwam voor ben ook goed uit haha.
Dus nu staat onze vlucht naar Darwin gepland op de nacht van 26/27 oktober en vanaf daar gaan we 'slechts' 4000 Km rijden door de outback van Australie. We hebben gelukkig ook lang de tijd, wel 11 dagen! Want dan moeten we weer terug zijn in Melbourne voor wat meer Vlaardings gezelschap!

Van de week hadden we een hele grote verassing bij de post gekregen. Er zat een pakketje bij van 10 kg vol met cadeau's, kaarten en heerlijke hollandse dingetjes zoals pindakaas, hagelslag, ijzerkoekjes, stroopwafels, drop, salmiakballen, kruidnoten en pepernoten. Het leek wel een beetje op een van ouds 5 december na het openen van het pakket. Onze engelse vriend Matthew die we hebben leren kennen op het eiland waar we gewerkt hebben is ook in Melbourne en mocht gisteravond alles uitgaan proberen. Jammer voor hem is dat de ijzerkoekje al op waren, de zak kruidnoten er nog maar een paar in zaten en hij echt maar 1 stroopwafel mocht.
Nogmaals harstikke bedankt voor het pakketje!!

Jullie horen snel weer van ons!

xxx

• 13 Oktober 2012 - 17:01

Anja Hoogendijk:

Ha lieve Ray en Lou, geweldig om weer wat van jullie te lezen. Leuk om weer even deel uit te maken van het dagelijkse leven in Australië, maar ook erg leuk om zo weer de toerist uit te kunnen gaan hangen. Blijft genieten samen (dit laatste waarschijnlijk overbodig om te zeggen), HAVE FUN!

• 17 Oktober 2012 - 21:37

Oma Koekoek:

Zo Malou ik kon wel zien dat jij blij was met het verrassings pakket.
    en dan toch weer uitdelen...gaf hoor!!!!!
    nog een week en dan weer een goede vliegreis naar darwin.
    samen heel veel liefs van opa oma koekoek. (raymond leg wel uit waarom koekoek)xxxx

• 22 Oktober 2012 - 21:52

Ellen En Timo:

Lieve Lou en Ray,

veel plezier de komende tijd en geniet van deze weken!!!!

xxxx Timo en Ellen