Melbourne City! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu Melbourne City! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu

Melbourne City!

Blijf op de hoogte en volg Malou en Raymond

21 Augustus 2012 | Australië, Melbourne

Melbourne!

Na onze vlucht van Bali naar Perth zijn we de zelfde nacht nog doorgevlogen naar Melbourne om werk te gaan zoeken. Perth was simpelweg te duur voor ons aangezien de prijzen voor een hostel daar al minimaal 32 dollar per persoon zijn?! Keer 2 en je zit al op 64. Dus besloten we dat het maar beter was een andere stad te proberen. In Melbourne betaalde we gelukkig minder voor een hostel en we kwamen ook in een heel fijn hostel terecht. We waren namelijk opzoek naar een rustig hostel waar we vanuit opzoek konden gaan naar werk. Om 9 uur in de ochtend waren we al in bij het hostel. Inchecken kon dus nog niet dus besloten we om deze dag de stad maar in te gaan. Je hebt hier een gratis tram die rondrijd door het centrum en daar hebben we dus gelijk gebruikt van gemaakt. In de middag hebben we even onze slaap ingehaald van de halve nacht. De dag erna was het zondag dus maar weer de stad gaan verkennen aangezien het niet zo’n geschikte dag was om werk te zoeken. Op maandag begon de zoektocht echt. Na een dag cv’s versturen, bellen en online opzoeken nog niet echt iets gevonden alleen Ray had een interview bij een hand car wash. De volgende dag bleek die vent wat vreemd en onbetrouwbaar. Dus het was verder zoeken naar iets anders. Het is op dit moment erg rustig onder de backpackers in Melbourne omdat het winter is en de gene die er zitten zijn aan het werk. Op zich heel positief dat betekent dus ook dat er wat meer banen zijn. Toen we op dinsdag onze zoektocht voortzetten had Lou inmiddels 2 gesprekken en Ray 3!
Op woensdag moest lou voor een gesprek komen in een cafe/lunchroom idee. Nog diezelfde dag gelijk aangenomen en gestart met werken. En nog een aardig goed salaris verdienen ook! Ondertussen was Ray ook al aangenomen voor zijn baan en hij zou alleen de week erop pas starten maar wel allebei raak dus!
Lou werkt 5 dagen in de week van 6.30-3uur of half 5. Veel uren maken, wat niet erg is want de dagen vliegen voorbij en het is erg leuk. Toen besloten we dat we dus voorlopig wel in Melbourne verblijven en daarom ging Ray op zoek naar een appartement voor ons. Het is toch net even wat lekkerder om je eigen plek te hebben en geen mensen die continue in en uit lopen in je kamer. 2 dagen later nadat we de baan hadden gevonden hadden we nu ook een appartement gevonden waar we 4 dagen later in konden verhuizen. We ‘wonen’ nu in een flat op de 16e verdieping samen met een Iers stel en we hebben onze eigen kamer, badkamer en dan keuken zitruimte etc. Dat is al luxe en als je bedenkt dat we dan op de 1e verdieping nog een zwembad inclusief wat fitness toestellen hebben zitten is het wel heel erg leuk! Wij zitten hier dus wel op onze plek en we blijven ook ongeveer de aankomende 3 maanden hier zitten.
Ray startte een week later en komt in allemaal leuke events omgevingen. Zoals een Paardenracebaan, mcec building (jaarbeurs van Melbourne), Showgrounds (plek waar de muziekfestivals gegeven worden) en RMIT universty (grote universiteit). Alleen is het werk wat Ray doet nog niet echt op gang gekomen. Toevallig heeft die vandaag (21-08-12) een telefoontje gekregen dat die komende 3 weken in ieder geval 3 weken full time in het warehouse van het bedrijf aan de slag kan. Tegenwoordig zijn we ook beide aan het sportten hockeyen/voetballen. Zo blijven we een beetje in vorm haha. Ray heeft zondag zijn eerste wedstrijd voor Old Hill wanderers. Lou traint de komende weken op dinsdag en donderdag en wacht tot het zomerhockey begint. Hier staan we op het punt om de zomer in te gaan. In Nederland hebben jullie een warm weekend gehad terwijl het bij ons gemiddeld tussen de 15-20 graden is overdag en 6-12 graden in de nacht. Behoorlijk koud voor Australische begrippen. Over 2/4 weken zal het wat warmer gaan worden en kunnen we onze korte broek weer aan. Als je aan het werk bent is het wel lekker dat het niet al te warm is want dan is het niet uit te houden (lijkt ons). Maar we kijken natuurlijk wel uit naar het warme weer, aangezien de spijkerbroeken (die we weinig bij ons hebben) aan het kapot gaan zijn en we teveel korte broeken bij ons hebben.

Als je ons wat leuks wilt sturen is ons adres in Australië:

1605/270 King St.
3000 Melbourne CBD
Victoria Australia

Groetjes Ray en Lou

• 23 Augustus 2012 - 12:48

Manson:

Dat betekent six-pack als jullie terug komen, elke ochtend en avond gebruik maken van het zwembad en fitness ruimte natuurlijk haha nee grapje weer een leuk verhaal om te lezen en toch wel prettig om een eigen thuis te hebben!

Ik spreek jullie weer snel via Skype
    Xxx loveyou

• 24 Augustus 2012 - 16:15

Anja H:

Zo te lezen gaat het super met jullie, er komt duidelijk meer rust in jullie ... zelfs weer aan het sporten, en wat heerlijk dat jullie de komende 3 maanden blijven genieten daar. Blijf ons op de hoogte houden, want we volgen jullie met plezier ( en een stukje gezonde jaloezie). xxx

• 06 September 2012 - 19:01

Oma Veringmeier:

heerlijk om een eigen stekkie te hebben en een lux zwembad. dat moet je hier nog maar zien te krijgen. dus blijf daar zo lang mogelijk van genieten en werken hoort er ook bij, nu maar sparen voor hier een eigen huis. dit antwoord wel laat en weer heel veel groetjes van opa en oma veringmeier