Darwin-Melbourne-Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu Darwin-Melbourne-Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu

Darwin-Melbourne-Sydney

Blijf op de hoogte en volg Malou en Raymond

27 November 2012 | Australië, Melbourne

Oeps misschien weer tijd voor een update!
In onze laatste week in Melbourne moesten we nog wat dingetjes regelen voor onze outback trip. Ray had geluk, het uitzendbureau waar hij voor werkte had de laatste 2 weken nog een baantje gevonden in een loods waar hij heel ingewikkeld dozen van punt à naar punt b moest sjouwen. Lou kreeg helaas nog een griepje dus die heeft wat minder gewerkt aangezien ze helemaal top fit wilde zijn voor onze reis!
Na nog een dag werken en ons appartement te hebben verlaten stonden we om 12 uur s avonds klaar om naar het vliegveld te vertrekken. Na Exact 3 maanden in Melbourne gewoond,gewerkt en geleefd te hebben is Melbourne een beetje ons 2e huis geworden. Het voelde ook best wel gek om dat te verlaten. Maar op naar Darwin!

In Darwin om 5 uur smorgens aangekomen, kapot van een vermoeiende en korte nacht, werden we opgehaald door de man waar ben z'n auto geparkeerd stond. Onze indruk van Darwin? WARM! Na 3 maanden Melbourne winter was deze warmte heerlijk. Omdat we in 12 dagen ongeveer 5000km moesten rijden zijn we de eerste dag gelijk snel de weg op gegaan. Even snel wat spulletjes gekocht bij de kmart om enigszins een bed te creëren op de achterbank zodat we lekker goedkoop op free camps konden slapen. De eerste dag stond Litchfield National Park op het programma. Een supermooi national park met mooie watervallen waar je zelfs even een nodige duik in kon nemen. We hebben een bezoekje gebracht aan Florence Falls en even afgekoeld in het koude water. Want dat was nodig! In Darwin en de Outback is het overdag gemiddeld een graad of 35 en s nachts koelt het ook niet veel af. Na onze duik zijn we kilometers gaan maken. Die nacht hebben we voor het eerst in de auto geslapen en het lag prima!
De volgende dagen stonden in het teken van kilometers rijden. Onderweg nog kangaroos gezien, voornamelijk doden, heel fijn gezicht en de Roadtrains kwamen voorbij banjeren. Dit zijn vrachtwagens maar dan met 3 of 4 grote aanhangers eraan. Diezelfde dag nog even een tussenstop voor een foto gemaakt bij de Devil Marbles. Dit zijn hele grote ronde rotsblokken die daar liggen in een verder lege vlakte, prachtig gezicht. Na 1500km zijn we in Alice springs aangekomen. Dit is ongeveer het middelpunt van Australië. Even snel boodschappen gedaan en toen op naar voor ons iets wat we heel graag wilden zien en doen in Australië, Kings Kanyon en Uluru. De Uluru is de rots die op onze uitnodiging stond. Gebergte in een verder lege kale vlakte.
Het was super gaaf om deze 2 bezocht te hebben omdat het voor ons gewoon bij de reis hoorden. We hebben de Uluru bekeken tijdens zonsondergang, in 1 woord genieten! De volgende dag nog wat rondgereden en looproutes gedaan in het National Park en toen de koers richting Adelaide begonnen, weer zo'n 1500 km! Onderweg overnacht bij een Road house. Vooral een stop voor Roadtrains om te overnachten en te eten. Aantal inwoners van het dorp? Wel 5! Haha

De dagen erna hebben we doorgebracht in Adelaide en omstreken. Waar we onderweg naar Adelaide nog een wilde Struisvogel tegen zijn gekomen waren we volgens onze planning veel eerder in Adelaide dan we voorheen dachten. Hierdoor konden we veel tijd doorbrengen rondom Adelaide en van het lekkere weer genieten. In de tussentijd nog een parkeerboete gekregen omdat we zelf dachten dat het gratis parkeren was maar niet goed gekeken hadden naar de verkeersborden.

Uiteindelijk doorgereden naar de Great Ocean Road! Deze weg, zoals die al zegt, ligt voornamelijk langs de kust en heeft onderweg stops waar je even een kijkje kunt nemen. Supermooi uitzicht langs de kustlijn met helderblauw water, enorme kliffen en kleine strandjes. Op deze stranden leven ook pinguïns, alleen die hebben we helaas niet gezien. Ook een stop gemaakt bij de Twelve Apostels, waar er inmiddels nog maar 6 van over zijn. Iets verder door in het wild de koala's gezien.

En toen was daar het bord Melbourne 90km... Dat viel wel even tegen, we hadden de 5000km gereden en de Outback trip zat er bijna op. Voor ons betekende dit ook dat dit de laatste kilometers zouden zijn die we zelf zouden rijden. Gelukkig stond er wel iets leuks op het programma in Melbourne want de aankomende nacht zou er weer wat Hollands bezoek onze kant opkomen namelijk Aadje Verwater! Lou der vader kwam ons een weekje opzoeken in Melbourne omdat wij in een gekke bui hadden gezegd dat hij voor zijn verjaardag een kaartje voor het Coldplay concert zou krijgen, alleen was dit concert wel in Melbourne. Wij de kaartjes geregeld, hij zijn vliegticket en nu was die week aangebroken!
In de week genoten van de gezelligheid, terrasjes (voor ons heeeeeeel lang geleden), de restaurantjes (waar wij eerst kwijlend langs liepen) en het heerlijke weer! Ook nog een dag de stadiums van Melbourne bezocht, Aad ingeschreven voor de Australian Open en een voetbal wedstrijd gezien.
En 13 november brak aan.. De dag van het Coldplay concert!! We konden nog steeds niet beseffen dat we hier, in Australië, in Melbourne onze stad dit gingen doen. Zo ontzettend gaaf! En wat was het genieten, de muziek, de lichtshow, de bandjes en Coldplay zelf die ineens vlak achter je opduikt in het publiek. Kortom een fantastische avond. Toen was er alweer de tijd van gaan. M'n vader naar huis en wij gingen onze laatste Australië week in.
Ondertussen was Ben weer terug vanuit Thailand en was het zijn verjaardag. Deze hebben we goed gevierd met een overheerlijk etentje en een drankje in de Ice bar! En een van onze laatste nachten in Melbourne was aangebroken..

Omdat wij nog vervoer nodig hadden om van Melbourne naar Sydney te komen hadden we ons ingeschreven voor een relocation. Hierbij breng je een auto of caravan terug naar het punt waar een bedrijf deze nodig heeft om te verhuren, in ons geval dus terug naar Sydney. Bij het bedrijf aangekomen kregen we een hele nieuwe campervan mee voor 3 dagen inclusief benzine geld! Top geregeld haha. In Sydney veilig en wel aangekomen, de auto gedropt en op naar het hostel. Deze keer zaten we dicht bij Bondi Beach omdat we dit stukje van Sydney nog niet echt gezien hadden. Helaas was het weer wat minder maar prima vermaakt. Nog wat vrienden bezocht en een superleuke laatste avond in Australië gehad!!

Toch was het wel lastig om het leven hier weer achter ons te laten. We hebben geweldige dingen gezien, super mensen ontmoet, genoten van alle indrukken, ons eerste huisje samen gehad, gelachen, Bali, Nieuw Zeeland en zoveel meer! Natuurlijk hebben we last van heimwee gehad, dipjes en tegenslagen maar er waren zoveel meer hoogtepunten dat je daar niet eens meer bij stil staat. We hebben veel van elkaar geleerd en het is geweldig om zo'n avontuur samen gedaan te hebben. Het is nu al een van die dingen die je altijd met je mee zult dragen en iedereen kunt aanraden.

We sluiten ons geweldige avontuur af in Maleisië en zullen op 8 december om 9.00 op Schiphol landen.

Het einde van Australië maar een begin van iets nieuws!!

Veel liefs Lou en Ray

• 27 November 2012 - 09:39

Richelle:

Mooi geschreven! Geniet nog even van de laatste 1,5 week van jullie avontuur, tot 8 december! Veel liefs xxx

• 27 November 2012 - 18:19

Jenny:

Hallo Malou & Ray ,

Fijn dat jullie zoveel moois gezien, en genoten hebben ,
    de tijd is omgevlogen en dat zal voor jullie helemaal wel zo zijn,
    geniet van jullie laatste dagen goede vlucht terug en tot snel.

groetjes Jenny xxx

• 27 November 2012 - 18:34

Oma Veringmeier(koekoek):

Lieve Raymond en Malou heel erg bedankt met het voor ons meeleven van jullie prachtige reis.
    Ook wij kijken uit naar jullie met de thuiskomst op 8 december. heel goede vlucht terug.
    opa oma veringmeier . xxxxxxx

• 28 November 2012 - 13:30

Marianne Roza:

Goede reis terug! En tot snel! Groetjes van de buurtjes

• 29 November 2012 - 06:59

Agnes :

Lieve Malou van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag.
    Dikke kus van Edwin Agnes Ashley en Johan

• 29 November 2012 - 14:15

Maria Verbeet:

Malou,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag , maak er samen een mooie dag van!
    Liefs, Marco, Maria, Fleur, Sophie en Eline xxx

• 30 November 2012 - 09:39