Bali - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Malou en Raymond

28 Juli 2012 | Australië, Melbourne

Hello guys,

Ja dit zijn jullie vast niet van ons gewend, zo snel achter elkaar 2 verslagen!
Maar we dachten dat het makkelijker was om ze even op te splitsen (en er allebei 1 te schrijven, scheelt weer)

Nadat we dus in perth zijn geweest gingen we eindelijk op onze vlucht naar Bali. Vooral lou keek hier heel erg naar uit omdat ze
haar vader en Lieke weer zou zijn. Maar ook de Fam vd Borden!
Na onze nachtvlucht landen we om 2 uur snachts op Bali. Door een verassend rustige stad gingen we naar de villa van Coby, de moeder van karin en oma van de kids natuurlijk.
Daar aangekomen was iedereen wakker om ons op te wachten. Heel raar om zo ineens weer dicht bij huis te zijn voor ons gevoel. Toen toch maar even bij gaan slapen en de volgende ochtend
gingen we naar de Carrefour (supermarkt) Nou dat was nogal een belevenis.. Wat een drukte want we moesten midden het centrum door en daar staat blijkbaar altijd file!
Overal scooters die links en rechts inhalen en politie agenten die maar staan te doen alsof ze het verkeer regelen.
Alles bij elkaar heeft de tocht inclusief boodschappen doen een uur of 4 geduurd haha! Toen we terug kwamen even snel een duik genomen in het prive zwembad (heerlijk die luxe na maand hostel!)
En daarna was het tijd om lieke en aad op te gaan halen. Op het vliegveld leek het nog langer te duren dat die 4 maanden haha. Maar toen ze aankwamen hebben we ze even laten denken dat we er
niet stonden en toch verrast haha.
Toen we terug kwamen stond er een heerlijk hollands prakkie op ons te wachten inclusief een gehaktbal! lekkuurrr

De volgende dag lekker bijgekomen bij het zwembad en de villa! En s avond lekker uiteten! Dingen die we lang niet meer gedaan hadden.
O en liek dr koffer geplunderd en alle leuke cadeautjes in ontvangst genomen, thanks meiden en vrienden van ray :)
uiteraard zaten er stroopwafels en ijzerkoekjes in mmmmm genieten.

Zoals jullie in het vorige verslag lazen is lou gevallen op het koraal (wel van HET great barrier reef, helaas deed het wel zeer)
Met wat schaafwonden en blauwe plekken leek het redelijk goed te zijn afgelopen maar helaas.. Op bali moest ik toch op aanraden van alle bezorgde ouders
naar de dokter en wat bleek ik had herpes opgelopen (ja dat heb je ook in de vorm van een SOA maar dat had ik NIET haha)
Cremetje etc en het moest wel weer goedkomen. Alleen is lou soms nog wat onhandig en had ze haar been verbrand aan de uitlaat van de scooter en die plekken
begonnen er na een week toch ook wel een beetje vreemd uit te zien. Dus weer naar het ziekenhuis en bleek dat ze een huidinfectie opgelopen had. Heel fijn allemaal. Aangezien de ouwetjes
allemaal dachten dat wij niet goed op onszelf letten maar in al die maanden hebben we nog niks gehad en dit was gewoon puur toeval hahahah! Even ter verduidelijking Papa!!

De rest van de dagen in Bali zijn we heerlijk naar het strand geweest. Eerst gingen we naar Kuta beach, waar de hele dag iemand aan je bedje komt vragen of je wat wilt kopen
en we gingen der ook wel de lol van inzien en we kwamen uiteindelijk met 15 cd's en andere pruldingen het strand af. Ook hebben we daar onze eerste surfles gehad!
Ray heeft het inmiddels al aardig onder de knie en lou, tja die enkel wilt weer eens niet meewerken. Maar het was wel erg leuk om te doen.

Naast Kuta beach hebben we ook Nusa Dua, Padang padang. Sanur en Dreamland beach bezocht. Heel gaaf hoe je allemaal verschillende soorten strand hebt op bali. Toch was Padang Padang wel de favoriet
dat was een baai tussen de rotsen met een mooi wit strand en blauwe zee. Toen we er de laatste dagen waren was er ook een surfwedstrijd bezig.

In het midden van de 2 weken van liek en papa zijn we naar Lovina gereden, midden door de Sawa's en rijstvelden. Met soms echt een adembenemend uitzicht!
In Lovina aangekomen hebben we een dolfijnentocht geboekt voor de volgende ochtend om 6 uur tijdens zonsopgang. Je ging met een klein bootje het water op en op zoek naar dolfijnen.
Wel leuk want voor de kapiteins was het een soort sport om te kijken wie er de beste shots voor zn bootje kon krijgen. Dus zodra de dolfijnen 1 x boven water waren gingen ze gelijk met een vaart eropaf!
We hebben er heel veel gezien. Daarna lekker gerelaxt bij het zwembad.

Verder hebben we eigenlijk veel geshopt, gerelaxt en strandjes bezocht met papa en lieke tot dat het voor hun alweer tijd was om naar huis te gaan. Zij gingen op zondag weg en wij zouden nog tot vrijdag blijven. Wel gek om weer gedag te zeggen voor onbepaalde tijd maar we hebben het super naar ons zin gehad!

De afgelopen week hebben we nog 3 dagen een scooter gehuurd. Het is eigenlijk de beste manier om bali te verkennen alleen het verkeer af en toe.. Maar alles is goedgegaan!

We hebben heel erg genoten van bali en we willen Coby en de vd Bordtjes bedanken dat we bij jullie mochten slapen! Pap en liek bedankt voor de super leuke 2 weken!

Nu zitten we in melbourne en hebben we eigenlijk geen idee wat we gaan doen. Het is hier vooral koud helaas. Op zoek naar werk staat op nr 1 maar dat lukt niet zo gemakkelijk.

Reacties vinden we wel erg leuk!

Dikke kus lou en ray

• 28 Juli 2012 - 13:41

Borden@hetnet:

Lou en Ray,

Vonden het leuk om jullie weer te zien veel succes met het zoeken naar werk,

Wij zijn op de airport van singapore aan het wachten duurt allemaal veel te lang.

Groeten,

De bordens

• 30 Juli 2012 - 16:57

Jenny:

Hoi Malou & Ray

Leuk weer wat van jullie te horen !!!!
    fijn dat jullie het naar je zin hebben, en met papa en Lieke een leuke vakantie hebben gehad,
    geniet van de mooie dingen die jullie nog gaan zien en doe voorzichtig.

groetjes en kus Jenny

• 02 Augustus 2012 - 19:14

Hallo:

Hallo hier je Oma uit Apeldoorn jullie maken en zien heel wat mee erg leuk om te lezen maar ik had al een mailtje gestuurd maar kreeg het terug jullie waren daar niet meer.Maar ik hoop dat het nu wel gaat ,hebben jullie ook steeds mooi weer?Hieris de zomer maar zo zo maar dat zullen er wel meer vertellen.Hier in Apeldoorn gaat alles goed je tatens hebben allebij een vriend dus dat gaat ook goed. wij gaan as: Maandag op vakantie naar Duitsland maar voor eenm week maar voor ons genoeg.Heel veel liefs en groetjes van ons.xxxxxxxx

• 02 Augustus 2012 - 22:11

Mie:

Nou nou verwennerij twee verslagen was weer leuk om jullie verhalen te lezen dikke kus
    Mie

• 07 Augustus 2012 - 20:40

Anja H:

Zo Bali ook weer in the pocket, dat neem je toch ook maar weer mee voor het doosje mooie herinneringen, hoewel doosje?, is bij jullie zo al een hele doos aan het worden... Heerlijk hoor, pluk de dag, en dat werk komt/is al goed gekomen!? en Lou die pechgevalletjes zijn voor het doosje stoere verhalen, oke?, alleen het verhaal wat aanpassen zou ik zeggen.

• 09 Augustus 2012 - 16:59

Ellen En Timo:

Lieve Lou en Ray,

wat hebben wij genoten van jullie verslagen! Voor ons niet voor te stellen wat jullie allemaal mee maken. Hoe gaat het nu met Lou haar infectie?
    En begrepen wij dat Lou werk heeft?
    Heel veel succes en een dikke knuffel,
    xxx

• 17 Augustus 2012 - 22:49

Opa En Oma Veringmeier:

dit verslag van 28juli lezen wij nu pas want ook wij zijn veel met vacantie.
    het is nu 18 augustus dus in die tussen tijd zal er wel weer veel gebeurd zijn.
    maar blijf genieten dat doen wij van jullie verslagen. veel leifs en xxxxxx van opa oma verm.