Sydney again, WhiteSundays and Cairns! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu Sydney again, WhiteSundays and Cairns! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou en Raymond - WaarBenJij.nu

Sydney again, WhiteSundays and Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Malou en Raymond

28 Juli 2012 | Australië, Melbourne

Hallo luitjes!

In het vorige verslag waren we geeindigd dat Ray een job in Sydney als verhuizer had aangeboden gekregen. Hier kwamen wij met enige vertraging aan vanwege een gecancellede vlucht die we later volledig vergoed kregen! Eenmaal in Sydney liep het verhuisjob niet zoals verwacht. De verwachting was dat Ray 30-40 uur per week zou werken maar dit werd 40 uur de hele maand. Er was wel een "voordeel" want het ek werd gehouden en in Sydney was dit goed te volgen. Zeker met alle andere Nederlanders die we in het Hostel ontmoet hadden beloofde het fantastische nachten te worden. Het ek was voor ons namelijk om 02:00 of 04:45 in de nacht te volgen. De avonde waren vaak geweldig alleen verpeste de wedstrijd vaak de sfeer en werd een gezellige avond omgetoverd tot droevig terug naar je hostel lopen in je Oranje shirt.

We hebben in Sydney van begin tot eind Juni gezeten een hele leuk tijd gehad alleen zat het qua werk en het voetbal wat tegen. Gelukkig is het in Sydney bijna elke avond feest dus niks te klagen!

Maar we wilde wel verder reizen want Bali kwam ook dichterbij en we hadden de Oostkust nog niet helemaal gezien. Bovendien hadden we een trip geboekt die ook op de route lag; de Whitesundays!

De Whitesundays is een trip waarin je op een boot slaapt voor 2 nachten, de mooiste witte stranden te zien krijgt en snorkelt in de great barrier reef!
Met trots kunnen wij toch wel zeggen dat we de mooiste stranden hebben gezien op de whitsundays! Het enige wat minder was is dat we een Catamaran boot hadden geboekt die kon zeilen en sneller van punt naar punt kon komen tussen het koraal door. Het trefte ons dat we de boot op stapte en pas tijdens de trip te horen kregen dat het zeil kapot was en dus niet zullen gaan zeilen deze trip. Tevens was de captain ook niet altijd zo geweldig en eigenlijk wel onhadig mag genoemd worden. De 'captain' vaarde ons naar Whitehaven beach waarna we in een rubberbootje aan het eiland werden gedropt om vervolgens op het strand te staan en een kleine wandeling te maken. Alleen heeft het eiland met high en low tide te maken. Dus vertelde hij dat we op een bepaald tijdstip terug moesten komen zodat we niet 100 meter door een bloodliggend koraal hoeven te lopen. De beste Captain kwam zelf te laat waardoor we alsnog de 100 meter door het koraal hebben moeten lopen al duwend met het rubbere bootje viel malou in het koraal die hier een lelijke verwonding aan overhield.
Al met al hebben we verder met de mede reizigers op de boot een gave tijd gehad. Zo ontmoette we Django en Amber. Wij noemen het een Nederlands koppel.

Amber en Django waren in het bezit van een 4x4 wagen en gingen richting dezelfde stad als waar wij vandaan zouden vliegen om vervolgens naar Bali te gaan. We konden het goed met hun vinden en wij hadden nog geen vervoer. Dus was de oplossing heel makkelijk en reden we met hun richting Cairns. Hun vertelde ons wel dat ze graag nog wat dingen wilde zien onderweg en niet in een stuk door wilde rijden, wat ons heel goed uitkwam. Dankzij Django en Amber hebben we vervolgens de mooiste Watervallen gezien, het vogelbekdier, een krokodillenfarm en BIJNA geskydived! Op het laatste moment hadden we besloten om een skydive te maken samen met Amber. Alleen werd dit door de slechte weeromstandigheden gecancelled en ging de skydive jammer genoeg niet door. Gelukkig gingen we die dag nog wel de lucht om met onze vlucht van Cairns naar Perth.

Perth was een tussenstop voor Bali en hier bleven we 2 dagen hangen. Het leuke was nog dat er wat oude reisgenootjes; de fransen van Fraser Island ook in Perth waren en net een auto gekocht hadden. Hiermee al een klein stukje van de Westkust gezien en vervolgens naar Bali gevlogen. Waar we Aad en Lieke en de familie van der Borden weer zouden zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 02 Augustus 2012 - 22:07

Mie:

Nou heb weer genoten wat een leuk verslag !! Kus mie

• 07 Augustus 2012 - 20:31

Anja H.:

Geweldig verslag, heb hier in de w.c nog steeds de kaarten van Tessa hangen vanuit de Whitesundays.En zie de foto's zo weer voor me, dus dat maakt jullie verslag bijna 3D. Ga gauw het volgende verslag lezen wat dat staat al klaar zie ik.